Infectieziektebestrijding & Infectiepreventie

Infectieziektebestrijding en infectiepreventie zijn belangrijke taken van GGD Hollands Noorden. Waakzaamheid, voorlichting, testen en vaccineren zijn van groot belang voor de gezondheid van inwoners in onze regio.

Heb je vragen over de coronaprik 2024?

Vragen over infectieziektebestrijding of infectiepreventie?

Man en vrouw verkouden. Ze snuiten hun neus.

Infectieziekten

Infectieziekten zijn een risico voor onze gezondheid. Hoe voorkom en herken je een besmetting en wat kun je doen?

Glimlachende vrouw aan tafel bij arts.

Corona najaarsronde 2024

Alleen zwangeren en mensen met een hoog medisch risico kunnen de coronaprik krijgen.

Zwangere buik. Doorzichtig. Je ziet ongeboren baby.

Bijzondere situaties

In bepaalde situaties let je extra op om besmetting te voorkomen.

Nieuws