Als gevolg van DDoS-aanvallen zijn er problemen met inloggen met DigiD-gegevens bij GGD-websites. ​Deze aanvallen leiden ertoe dat verschillende websites onbereikbaar zijn. Gedurende een DDoS-aanval kunt u problemen hebben om:

– testuitslagen te bekijken;
– afspraken te maken voor een coronatest of vaccinatie;
– eerder gemaakte afspraken in te zien.

Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing.

Mensen worden opgebeld om ​hun testuitslagen door te geven. In het kader van bron- en contactonderzoek krijgen mensen met een positieve testuitslag ook adviezen over isolatie en het informeren van hun contacten.

Wanneer het online niet lukt om een afspraak te maken, kunt u telefonisch contact opnemen. Als alternatief voor testafspraken kunt u bellen met het landelijk nummer 0800-1202. Voor vaccinatieafspraken is het telefoonnummer 0800-7070 beschikbaar. Beide nummers zijn zeven dagen per week bereikbaar van 08.00 ​uur ‘s ochtends tot 20.00 uur ‘s avonds. U kunt niet zelf bellen voor de coronatestuitslag.

De DDoS-aanvallen hebben geen invloed op de werking van het Digitaal Corona Certificaat (DCC).