Als u online een afspraak maakt via coronavaccinatie-afspraak.nl krijgt u 3 opties voor een afspraak. Hierbij kijkt het systeem naar de dichtstbijzijnde locatie. Zo wordt er voor gezorgd dat mensen zo min mogelijk hoeven te reizen. Het kan voorkomen dat u een afspraaksuggestie krijgt voor een locatie die wat verder weg is. Dat heeft te maken met de grote hoeveelheid afspraken die op dit moment worden gemaakt. Als iemand een afspraak maakt, worden die 3 opties ‘bezet’ gehouden totdat de afspraak is gemaakt. Als het heel erg druk is, kan het daardoor voorkomen dat voor mensen die een afspraak willen maken, geen locatie dichtbij meer zichtbaar is.

Wilt u toch dichterbij, dan kunt u opnieuw inloggen en kijken of er een andere optie is vrijgekomen. Of u wacht op de uitnodigingsbrief. Hierin staat het landelijke telefoonnummer dat u kunt bellen. U kunt uw voorkeuren dan doorgeven aan de medewerker, die met u meekijkt naar de beste optie voor uw afspraak.