De start van de opnieuw versnelde boostercampagne bij de 25 regionale GGD’en is sinds woensdag in volle gang. Dit vraagt ook om geduld en medewerking van iedereen. Het landelijke callcenter heeft te maken met een extreme piekbelasting waardoor het telefonisch maken van een prikafspraak moeilijk is.

Woensdag ging het om bijna 1 miljoen oproepen en de drukte houdt aan. Daarom herhaalt de koepelorganisatie GGD GHOR Nederland de oproep om zoveel mogelijk online een prikafspraak te maken. Dat kan omdat er nu meer tijdslots beschikbaar zijn. “Het is goed om te zien dat veel mensen een boosterprik willen krijgen, want dat is nodig tegen de omikronvariant. Maar, we roepen opnieuw op om oudere familieleden, buren of kennissen te helpen met het maken van een online afspraak als ze zelf geen ervaring hebben met internet”, zegt de koepelorganisatie.

Hulp bij het maken van online boosterafspraak
Sommige inwoners hebben moeite met online hun weg vinden. Deze hulpmiddelen kunnen helpen. Deelt u ze vooral als dit nodig is.